nordictravel.reismee.nl

The last king of Glasgow

De eerste indruk van Glasgow was positief, want het was droog. En dat bleef het een groot deel van de eerste middag, wat fijn was vanwege een langer dan verwachte wandeltocht naar de universiteit. Die is uit 1491 en een stuk mooier dan de VU, waarschijnlijk omdat er in die tijd nog geen beton bestond. Wat verder opviel was het aantal buitenlandse studenten, aziaten maar vooral ook schotten.

Na het intellectuele deel van het uitje zijn we met de enigszins claustrofobische metro teruggegaan naar het hotel voor een middagdutje (we worden oud). In de avond hebben we in een leuke pub Waxy o'Connor gegeten, in de stromende regen nog twee pubs bezocht en zijn we ruim voor elven terug naar het hotel gegaan (we zijn oud).

Dag twee begon met een lekker ontbijt in een hippe ontbijtkelder. Daarna was het tijd om te shoppen, en museum te bezoeken en ons vreselijk te overeten in een Indias restaurant. Daarna waren we klaar voor een veertig plus kroegentocht. Bij de eerste had ik mijn reisgenoot even niet verteld dat het een metal café was. Ik heb hem nog nooit zo snel een biertje zien drinken. Daarna volgden nog vier pubs, waarvan de laatste, een Ierse pub, de leukste was. Toen die om middernacht dicht ging was tijd om naar t hotel te gaan. Had ik al gezegd dat we oud zijn? Overigens blijft t bijzonder dat een glas whiskey hier niet duurder is dan een biertje.

Dag drie. Bij het ontbijt afgezet in een brasserie. Kleine porties, rekening standaard inclusief 12,5 procent fooi, lulverhaal waarom dat zo was. Kutfransen.

Het bezoek erna aan het Waterfront museum, een transportmuseum, was wel leuk. Daarna nog een hamburger gegeten bij favoriete hangout Waxy O'Connel's en naar het vliegveld gegaan, waar ik toch maar verder ben gegaan aan het reisverhaal i.v.m. het halve uur vertraging bij de firma easyjet.